Sunday, August 31, 2008

Merdekakah Kita???

Laungan merdeka kedengaran malam tadi di mana2 tempat~~
aku sendiri melaungkan tanpa suara...namun, hari demi hari aku semakin rasa confuse dengan malaysia..segala pemerintahan dan pentadbiran..mengapa harus terjadi..selagi aku tak rasa selesa dan rasa aman, aku masih berada di pihak berkecuali..semua kita ingin memberontak..masing2 ingin menunjukkan rasa tidak puas hati dengan pihak2 tertentu...apa sebenarnya yang bergolak???
apakah "Perpaduan Teras Kejayaan" benar2 terlaksana sedangkan pentadbiran malaysia masing2 berbalah menunjukkan kuasa dan siapa yang lebih hebat dan mempunyai ramai pengikut and so on...malas nak komen banyak2 sedangkan ramai kita tahu bagaimana ia terjadi pada mata kasar...bukan bosan dengan malaysia, sangat sayangkan malaysia sehingga confuse, tak tahu mana kebenaran yang sebenar..yang hakiki...
begitu jugak dengan manusia..kalau negara kita bergolak, apalagi manusia..semua mahu bersama dengan diri masing2..masing2 ingin menunjukkan kekuatan...masing2 ingin memberitahu bahawa siapa lebih dari segala2nya...
bukan menghina atau memerli, its part of me actually..kadang2 menyampah jugak ngan diri sendiri yang ingin menceritakan kehidupan sama orang lain sedangkan rasa diri makin terhuyung hayang..mahu melarikan diri daripada masalah..tetapi tidak akan berjaya...semakin kita lari dari masalah, semakin itulah masalah mengejar hidup kita...so..trima jak masalah itu seadanya dan try to coop with it...
Dan kecelaruan perasaan aku ini hanya tuhan saja yang tahu..seksa!! namun..aku harus bagaimana aku membuatkan agar manusia lain tidak terperasan bagaimana perubahan ini terjadi...selagi masalah ini tidak terungkai..aku pn tak tahu bagaimana mo teruskan..tetapi..ketabahan menggagahi segalanya...sabar atas hasutan nafsu...

so apapun yang terluah pada kehidupan ini, aku masih disini~~ ;))


Azhar Andi

2 comments:

BayuKK said...

Tentang Negara & pemerintah...kalau di fikirkan sangat kita bisa pening kepala.

pasal masalah senidri tu, kita kena hadapinya dengan tabah.

Sesungguhnya Allah sentiasa bersama - sama dengan orang yang sabar.

- a z h a r F e y T - said...

thanx~~