Saturday, January 9, 2010

Tahun Baru dan Aku...

seperti setiap tahun...aku tidak banyak merasai perginya hari...yang cuma aku inginkan hanyalah agar ia cepat berlalu..namun kini aku rasakan berbeza..masa yg pantas berlalu aku mengharapkan agar ia semakin perlahan...takut untuk di kejar waktu. siapalah yang bakal merungkai masa depan kalau bukan waktu. banyak memori dan kenangan pahit dan manis telah aku lalui beberapa bulan yg lalu.gelak ketwa silih berganti dengan tangisan yg menyala. pedih untuk ditafsirkan apatah lagi untuk dirasai. Namun benar kata orang, kenangan yg berlaku itulah yang mematangkan kita. saat suka dan duka harus di manfaati tiap ketika. aku gembira dan sedih laksana ia tidak akan hilang dariku. semakin hari ku rasai semakin aku terbuai oleh kenangan. walaupun kadang2 semua itu ku rasakan logiknya tidak, tapi aku yakin sinar bahagia untukku masih sedia menanti. aku sudah merasai yg kami akan tetap bersama wlpn ia tidak kemana.
"aku cemburu melihat kau bersama org lain, tetapi aku cuba menafikan"

"apabila kta pgg tgn, terasa sgt selamat.."

"kau seorng yang baik"

"kau dah mendapatkan aku.."

kali ni kata2 yg d keluarkan ikhlas. tidak seperti dulu, smua paksaan..ak kdg2 tidak percaya, namun inilah realiti...

2 comments:

Kaffali Pendik said...

Zar, lama aq nda singgah d'blog mu nie...bha apapun, yg lepas tu biarkan jak la. Itu akan membuatkan ko lagi kuat & tabah untuk menghadapi hari² yg mendatang.

Masa tetap akan berlalu zar, Ibaratkan..."klu ayam tidak berkokok, hari tetap juga akan siang"

Apapun, wish u luck di sana. Don't forget ur family...hepi² selalu.

e f f a said...

setuju kenangan mematangkan diri..suka itu manis belaka..tp yang pahit buat kita tangis..kadang2 tangisan itu manis pabila dikenang kembali =) peluang hanya datang sekali..