Sunday, June 8, 2008

Kini Kau Kembali





Pemergian Nana...

setelah di sahkan dia tidak mengalami apa - apa masalah pada matanya, sebab be4 time 2007, nana tepaksa d kjarkn ke hospital untuk pemeriksaan mata...kata nana matanya makin kabur...jadik dia tidak selesa...


cerita pnya crita,cek pnya cek...doktor mengesahkan retina mata nana rosak, i dunno bout this coz i did not hear what doctor say, but nana cakap imej yang terhasil d retina lari dari kedudukan asal...so time stadi week sampai la exam prtghan tahun 2007, nana tepaksa d tahan d bwa pg HKL..cian dia....


kami yang siok2 ikut opkim dan sihat segar bugar naik berat badan ni patut besyukur la..uhuhuuh...apa2pun nana mmng tabah...


perkenalan kami d UiTM sabah bermula apabila terpilih mnjadi JPK sesi Jan - Dis 2007...setelah bnyak program kami handle, segala mcm pahit maung yang melanda...kami makin rapat...sama dia la aku ketawa, gmbra, suka n duka...semua ada...aku sangat gembira dalam JPK sama nana..tambahan pula..perwatakan nana yang happy go lucky mmng mnjdi keminatanku...dia slalu membahagiakanku d saat aku slalu d marahi bosku...shud sbab aku ska main2...yala..takkan la nak serius sangat kan...buruk bebeno rupa aku nanti...


tapi ketabahan nana mmg inspirasi terbesar buat dirirku...

bukan apa...sebab apa yang berlaku pada dirinya bukan kehendaknya...apa yang diberitahu, jiran sebelah rumah dorang ni jeles sama femili nana, so dengki la ni...trus dia pg buat LONGKHONG sama femili nana...sebelum ni yang kena actually kakak nana, sbb dorang ni namau keluarga nana maju...so anak2 dia la yang kena...sangat kesian


nak d jadikan cerita...jiran dorang ni kc Guna2 c nana...mata c nana kena butakan...seksa!!!perlahan2 nana suffer...sampai pointer n stadi dia tidak terjaga...so dia tepaksa extend 1 sem untuk berubat...tidakkah paah 2???


napala ada orang dengki n irihati sama orang lain...klu dengki n irihati yang positif ndapa, macam stadi, kawan terer..dia tidak,try la to achieve macam dorang...bukan sabotaj...walaupun kadang2 aku macam nak kerjakan ja kwan2 aku yang bijaksana itu..huh!!!hahahah...ndala...pukul2 manja jak....heheheheh...ni suka ati cakap kta jeles...eish...cakap jak lebih...tapi...


motto aku

klu ada masalah

"diam lebih baik"


klu tme tba2 aku mo mnyndri 2 maksudnya ada masalah la 2...klu buat2 nda layan org ada masalah la 2...klu mnyampah aku buat2 lari la 2....


hummm
berbalik pada nana...
aku mmng sayang dia...
dia tiada aku macam sewel2 skit...
teda orang yang menghepikan aku dalam JPK
uhuhuhuh...gni la dunia kan...kebahagiaan orang kesusahan musuh


dan untuk nana...
segala yang terjadi pasti akan menjadikan kami seorang yang tabah...

nana...kamu lebih tahu

nana yang sering aku kaitkan sama mila

xoxoxoxo

azhar andi

3 comments:

thefourtharif said...

nana dah sembuh ka? tersentuh aku dgr cerita ini!

~nareemwahkz you~ said...

:( masi wujud lagu guna2x dlm dunia moden. dia suda sihat kah?

btw, LAWA SKIN!

- a z h a r F e y T - said...

huhuhu...

time aku tulis benda ni dia ada petang 2 dia ada datang, mo sambung balik stadi...

nangis aku malam dia...

huuhuhuhuh

N!!!,
ada guna2 lagi sni sabah...
ko pikir dunia moden ni ndada setan???

asrih....
dia mc berubat lagi...
tapi sekarang suda tgok tp kabur2 la...
nasib dia pmpuan...klu nda nangis2 aku peluk dia...

#@%
dapat idea tukar skin stlah tgok page c N...heheheeh